Istanbul Tarihi Eserler Haritası

Haritayı daha önceden de duyurmuştum ancak alt alan adı ile yönlendirme yaparak değişmeyen adresten daha kolay girilebilir hale getirdim. Son versiyona göre bir kaç ekleme ve çiftleri çıkarma oldu. Biraz fotoğraf sayısını arttırdım. Açıkcası bu gibi işler zorluğundan ziyade sadece zaman alıcı oluyor. Tamamen anonim / ücretsiz yapılar ve hizmetler kullanılarak düzenlenmektedir ve kullanıma sunulmuştur. Tamamı öyle olmasa da adını İstanbul Tarihi Eserler Haritası koyuvermiş oldum.


Çeşitli yapı gruplarını farklı işaretlerle göstermeye gayret etmiştim ama bu konuda yeterli başarıyı gösteremedim. Google Earth bu konuda çok zorladı ve her nasıl olduysa aktarım sırasında benim eklediğimden farklı işaretler göründü.

Kesinlikle çok eksikleri olan bir düzenleme. Peki tamamlanamaz mı? Asla tamam olmaz ama çok daha faydalı ve işlevsel hale elbette getirilebilir. Ben buna ayıracak zaman yarattıkça, hevesim oldukça biraz daha zenginleştireceğim. Bunları da versiyonlar şeklinde yükselterek yayınlamaya devam edeceğim. Mesela elimin altındaki mevcut sunulandan çok az farklı, belli seviyeye gelince güncelleme yapacağım.

Bu hali ile kullanımı elbette ideal değil. Ama pekala ideal bir yapıya dönüştürülebilir.

Bunun bir web projesi ayağı var. Konum temelli ansiklopedik bir yapı. Bu konuda başarısız girişimlerimiz oldu. En azından teknik manada neler yapmamız yahut yapmamamız gerektiği konusunda yeterli birikimi oluşturduk. Bu manada gördüğüm en derli toplu çalışma Kültür Envanteri projesi. Ama 'sosyal' ayağı olmadığı gibi, bu yönde bir altyapı da düşünülmemiş. Umarım gitmez ama internet çöplüğüne gidecek gibi duruyor.

Artık pek çok insan bir GPS alıcısına sahip gelişmiş ve geniş ekranlı akıllı telefonlar / cihazlar ile geziyor. Bu aletlerde internet bağlantıları da var. Bulunduğunuz noktayı tespit ederek çevrenizde ne var ne yoku gösteren uygulamalar çoğalıyor. İstanbul zenginliğine rağmen bu konuda çok zayıf. Bu konu BirIstanbulHayali sayfasında yorumlarda da geçti. Aylar önce Iphone için olan uygulamaların tümünü indirip incelemiştim. Maalesef hiçbirini beğenmedim. Çok yüzeysel kalmışlardı ve 3-4 gün gelen turistlerin bile ihtiyacını görmezdi. İlk kez gittiğim Livov şehrini gezerken ne harita ne de başka bir şey; sadece bir telefon uygulaması kullandım. Üstelik Türkiye gibi iyi bir 3G altyapısı da yok, her an basit GPRS bağlantısı bile sıkıntılı olmasına rağmen şehri gezdim. İstanbul Lvov'dan 100 kat zengin bir şehir.

Eldeki bu konum noktaları (POI) kullanılarak elbette çok güzel bir proje ortaya çıkarılabilir. Yıllardır bunu yapmak istiyorum. Hatta iPhone ilk ortaya çıktığında bile bakın bunu kesinlikle yapmalıyız demiştim. iPhone sürekli yenilendi ama biz halen aynı noktadayız. :)

Kısaca değinmem gerekirse;

* Eser hakkında bilgi
* Fotoğrafları
* Değişik dönemlerde çekilmiş eski fotoğrafları
* Teknik çizimi

temelinde bir yapı. Ekstra bilgiler, turistler için çok dilli bir yapı, anlık görünümler, videolar, kullanıcı katılımlı özellikler, puanlama, check-in derken genişletilebilir.

En azından İstanbul'da gezerken benim böyle bir uygulamaya ihtiyacım oluyor. Eseri daha önceden biliyor olsanız bile detaylar aklınızda kalmıyor.

Olur da bu konuda destek olurum, ben yazılım ayağını hallederim diyorsanız iletişime geçebilirsiniz. Bu konuda yeterince kafa yorulmuş olup sistem  geliştirme konusunda yeterince mesleki deneyimim vardır. Gerisini görüşmelerle hallederiz.

Etiketler: